Lutkovno gledališče Maribor

Skok na vsebino


Lutkovno gledališče Maribor - Uvodna stran

Poklon Cankarju s predstavo Moj lajf in dvema razstvama

Torek, 16. oktober 2018

V Cankarjevem letu se Lutkovno gledališče Maribor pridružuje poklonom največjemu literatu. Poleg predstave Moj lajf gostimo dve razstavi.

 

Cankar v stripu z Založbo Škrateljc

Likovna razstava Cankar v stripu je spremljevalni dogodek ob premieri lutkovne predstave Moj lajf po literarni predelavi Cankarjeve povesti Moje življenje Boštjana Gorenca - Pižame. Moj lajf je del zbirke Cankar v stripu, ki jo je ob 100-letnici smrti slavnega pisatelja izdala Založba Škrateljc. Zbirka obsega tri stripovske predelave:
Andrej Rozman Roza in Damijan Stepančič sta premlevala Hlapce in ustvarila strip: Hlapci – ko angeli omagajo.
Boštjan Gorenc Pižama in Tanja Komadina sta pretresala Moje življenje ter spisala in izrisala Moj lajf.
Žiga X Gombač in Igor Šinkovec sta pravičniško premišljevala Hlapca Jerneja in njegovo pravico in ustvarila stripovsko basen Hlapec Jernej in pasja pravica.
Ilustratorji vsak s svojo likovno tehniko in vsak z drugačno estetiko razkrivajo še neodkrite razsežnosti Cankarjevega literarne zapuščine. Ta je še danes neverjetno aktualna in živa, kar je glavno sporočilo te razstave.

Slovenstvo, Ivan Cankar in Janez Boljka z Visart društvom iz Ljubljane

Kurator razstave in izbor likovnih del Aleksander Bassin

Koordinatorica projekta Matena Bassin 

Razstava je realizirana v sodelovanju z umetnikovim sinom akademskim slikarjem Miho Boljkom.

"Kipar Janez Boljka je leta 1969 na razstavi v ljubljanski Mali galeriji predstavil svojega prvega Cankarja, prvega iz vrste odličnih študij, ki so nastajale kasneje, po kiparjevih uspešnih nastopih na obeh natečajih za Cankarjev spomenik. Nastajale so kot posledica izrazito nekonvencionalnega umetnikovega hotenja, da bi prav s Cankarjem izpovedal tisto, kar more prenesti, preliti v likovni jezik. To je pogled sodobnika na polpretekli čas in vedno navzočo aktualnost Cankarjeve literature.
Portret človeške figure je v modernem času lahko kljubujoči posameznik ali samo še poveličan spomin nanj. Vidimo vizionarsko podobo uničenja, zmage nad sebi enakim v boju, ki je brez logike in brez razrešujoče prihodnosti.
Boljka ne gre do skrajnosti: kadar se zavestno opredeli za portret določenega sodobnika, ga spregledamo bolj po njegovih prepoznavnih psiholoških značilnostih. Tu se kipar povzpne do tiste stopnje, ki združuje vizionarnost z grotesko, ne da bi njegov portretiranec postal anonimni udeleženec večnega boja za razkritje idealne resnice, v katero naj bi slepo veroval, boja, ki prehaja v absurdno stanje. Vizionarnost, združena ali pretirana
v grotesko, je videnje jasnovidca, v katerega telo je čas vrezal svojo neizprosno komponento. Kipar jo je interpretiral z menjavanjem polne, draperijske oblike in slikovitejše, razjedene površine. Figura kaže izliv boemščine, njenih zunanjih znakov: razmršenih las, privihanih brk, ovratne pentlje, malomarno ogrnjene pelerine in neizbežne bele krizanteme. Boljka je v širokem kontekstu raziskoval možnost svoje figure. Od prve, podobne ribniškemu krošnarju, preko naslednjih, zrediciranih na plastični obod poprsja s poudarjenimi izrazitimi, stisnjenimi rokami ali z rokami, zlitimi z gmoto oboda, ki ga izpolnjujejo prazni medprostori. Prišel je do monumentalnega oprsja z močno ramensko, skeletno konstrukcijo in ekspresivno modelirano glavo, iz katere strmita globoki očesni votlini, do vzravnane draperijsko obravnavane figure, ki v bistvu sintetizira vmesne stopnje. Ta predstavlja tudi izhodišče za dokončni spomeniški osnutek, ki se "ogleduje" v bronastih negativih podnožja in v vodni gladini fontane. Intenzivni študijski napori so rodili novo Cankarjevo podobo. Avtor si jo je zamislil v spomeniški plastiki. V eksterieru, kot spomin na človeka–umetnika, na našo celotno moderno, na njen vizionarsko-poetični duh, na kritično misel. Žal so bile triletne naporne študijske izkušnje zaman: javna razstava celotnega študijskega gradiva z vsemi različicami leta 1974 v ljubljanski Mali galeriji ni prepričala slovenske javnosti, da bi lahko Janez
Boljka uresničil svoje videnje v monumentalni javni izvedbi. "
Aleksander Bassin


Naša spletna stran uporablja piškotke s pomočjo katerih omogoča uporabo vtičnikov družbenih medijev, izboljšuje in prilagaja uporabniško izkušnjo ter analizira promet. Potrdite, da se strinjate z njihovo uporabo.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Kaj so piškotki?

Piškotki (angleško cookies) so kratke tekstovne datoteke, ki se lahko razpošiljajo in shranijo na vašem računalniku, pametnem telefonu ali kateri koli drugi napravi, ki dostopa do spletnih strani po internetu. Piškotke lahko uporabimo pri zbiranju informacij o načinu, kako uporabljate neko spletno stran, in posledično pri prilagajanju vsebin spletne strani ob vašem naslednjem obisku, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. V piškotku je običajno zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče neko spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Uporaba piškotkov na spletu ni nič novega. Več informacij o piškotkih lahko najdete na spletni strani www.aboutcookies.org, kjer so tudi navodila, kako jih pobrišete.

Vrste piškotkov

Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotkov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, varnost ...).

Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke o tem, kaj uporabniki delajo na spletni strani, z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, po katerih bi lahko identificirali uporabnika.

Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo ...) ter zagotavlja napredne, uporabniku prilagojene funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletni strani.

Piškotki za usmerjanje

Piškotki za usmerjanje so povezani s storitvami tretjih oseb (npr. oglaševalska in družabna omrežja), na primer gumba "Všečkaj" in "Deli z ostalimi". Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletu. Te piškotke urejajo in gostijo tretje osebe.

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotka Avtor Opis
bcms_cookie_accepted
bcms_cookie_declined
LG Maribor Ta piškotka beležita vašo izbiro glede uporabe piškotkov na naši spletni strani.
_pk_ref
_pk_cvar
_pk_id
_pk_ses
...
Matomo Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Matomo (ex Piwik).
Matomo politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Matomo (opt-out)
__utma
__utmz
SID
LOGIN_INFO
use_hotbox
PREF
SSID
HSID
watched_video_id_list
demographics
VISITOR_INFO1_LIVE
YouTube Te piškotke nastavi videopredvajalnik YouTube.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google
_ga
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
SC
PREF
HSID
SSID
APISID
SAPISID
SNID
NID
GoogleAccountsLocale_session
AnalyticsUserLocale
GAPS
Google Maps Te piškotke nastavi zemljevid Google Maps.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi enostavno izbrišete – za več informacij obiščite spletno stran www.aboutcookies.org. Vašo odločitev glede uporabe piškotkov na tej spletni strani vedno lahko spremenite s klikom na povezavo Piškotki.

Upravljalec piškotkov

Lutkovno gledališče Maribor.